2012. február 17., péntek

Vöröslencse leves indiai beütéssel

 Szeretnék veletek megosztani egy gyorsan elkészíthető receptet.

Egyik nagy kedvencem a lencse, amit főleg télvíz idején főzök. Pár éve fedeztem fel a vöröslencsét, ami még hamarabb megfő, mint a barna társa, ezért hipp-hopp elkészíthető belőle egy tartalmas leves, vagy mártogatós krém kenyérre.

Én most egy sűrű levest főztem belőle. Most jól jöhet a narancssárga színű étel, hogy még vidámabbak legyünk tőle ezekben a borongós napokban is. Szeretem a keleti fűszereket, színeket. Jöhet bármi. Az indiai konyhát nemrég kezdtem tanulmányozni. Szeretnék egyre több ilyen egyszerű csodát főzni. Ebben Gergő is segített nekem.


Gyerekeknek is ajánlom a levest, mert jó puha és pépes lesz a leves, persze egy kicsit kevesebb chilivel kell elkészíteni, mint magunknak.

Hozzávalók:

Lábosban megolvasztjuk a vajat, azután ráöntjük a lencsét. Megforgatjuk benne, majd hozzáöntünk vizet. Beledobáljuk a lilahagymát, répát és pároljuk. Fűszerezzük és kész. A tetejére csepegtethetünk pl. chilis olajat.
Jó étvágyat kívánok!



Íme!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése